فناوري اطلاعات

فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آی تی ایران - تنها به فاصله یک روز پس از معرفی آیفون جدید اپل استیو جابز درگذشت. مرد شماره یک اپل و یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد جهان کامپیوتر. او دو ماه قبل به دلیل وضعیت بد جسمی ناشی از بیماری از مدیرعاملی این شرکت کناره گیری کرده بود.



تنها دقایقی پس از اعلام مرگ استیو جابز صفحه نخست سایت اپل به عکس بزرگی از جابز تغییر پیدا کرد. همچنین بسیاری از سایتهای بزرگ خبری مرگ او را ضایعه‌ای برای جهان کامپیوتر و تکنولوژی عنوان کردند.

در همین حال خبر می‌رسد که علاقه‌مندان استیو جابز از سراسر جهان با حضور در جلوی فروشگاه‌های اپل و گذاشتن گل یاد وی را گرامی می‌دارند. در کاپرتینو و در مقابل شرکت اپل نیز رسانه‌ها وعلاقه‌مندان جابز جمع شده‌اند و با گذاشتن دسته گل و عکس یاد این جابز را گرامی‌ میدارند.

به دنبال اعلام مرگ وی رییس جمهور آمریکا نیز طی پیامی از استیو جابز به خاطر استعداد بی نظیرش تقدیر کرد.

مرگ استیو جابز را بیانیه‌ای از شرکت اپل به همه جهان اعلام کرد. جابز در هنگام مرگ ۵۶ سال داشت. اپل در صفحه ویژه‌ای که روی سایت خود قرار داده از همگان درخواست کرده که خاطرات و تسلیت‌های خود را به این شرکت ایمیل کنند.

یک ماه پیش او در هنگام استعفا از مدیرعاملی اپل به نوشت:‌ من همیشه گفته‌ام اگر روزی برسد که نتوانم از عهده وظایفم برآیم اولین کسی خواهم بود که این را به همه اعلام کنم و متاسفانه ان روز فرا رسیده است.



او در عین حال تا هنگام مرگ به عنوان رییس هیات مدیره اپل و کارمند این شرکت باقی ماند. او همچنین پیشنهاد داد که تیم کوک مدیر اجرایی سابق این شرکت جای او را بگیرد مردی که دیروز روی سن جای استیو جابز را گرفت و آیفون 4S را معرفی کرد.

با این حال مرگ جابز درست یک روز پس از اعلام آیفون جدید یک بدشانسی برای این شرکت بود هر چند عدم حضور استیو جابز و برآورده نشدن انتظارات عمومی در معرفی آیفون ۵ سهام اپل را کاهش داد. با این حال اپل بلافاصله پس از مرگ استیو جابز صفحه نخست خود را با عکس مشهور او تغییر داد.

استیو جابز با سرطان لوزالمعده می‌جنگید و در سال‌های اخیر این بیماری او را مجبور کرد در دوره‌هایی از مسوولیت خود در اپل فاصله بگیرد. با این حال جابز هر بار از جنگ با دوره‌های بحرانی این بیماری سربلند بیرون می‌آمد اما ظاهرا این بار دیگر بخت با او یار نبود.




بیانیه شرکت اپل

اپل نخستین خبر را به همگان داد. در بیانیه این شرکت آمده است: با کمال تاسف مرگ استیو جابز را اعلام می‌کنیم. او منبع بی پایانی از نوآوری بود که زندگی ما را دگرگون کرد.

همچنین خانواده او در بیانیه ای اعلام کردند که استیو به خانواده‌اش عشق می‌ورزید و از همگان برای اینکه در این مدت آرزوی بهبودی او را کرده بودند تشکر کردند.

تیم کوک مدیرعامل اپل هم در پیامی به کارکنان شرکت اپل گفت :‌ ما که افتخار این را داشتیم تا با استیو کار کنیم یک دوست عزیز و یک ذهن خلاق را از دست دادیم. او این شرکت را ترک کرد اما روح او با اپل خواهد بود.

کوک همچنین از برگزاری مراسمی به افتخار جابز توسط این شرکت خبر داد .




واکنش رسانه‌ها

مرگ استیو جابز به رغم اینکه از مدتها قبل پیش بینی می‌شد اما رسانه‌هارا شوکه کرد. مرگ وی بلافاصله در صدر اخبار جهان قرار گرفت. رسانه‌های تکنولوژی مرگ او را به شکل گسترده‌تری پوشش دادند و کدام تلاش کردند که به شکلی از مرد اول تکنولوژی جهان تقدیر کنند.

گیزمودو
:‌ ما همواره برای استیو جابز احترام قایل بودیم. مهم نیست او چقدر از ما منتفر بود مهم این است که ما عاشق او بودیم.

اگر بیل گیتس کامپیوتر را به دفاتر آورد استیو جابز آن را به اتاق‌های خانه آورد و بعدها آن را آنقدر کوچک کرد که داخل جیب هر کس جا بگیرد. او روش ساخت فیلم را تغییر داد، روش پخش موسیقی را، نقل داستان را.






تسلیت بیل گیتس

بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت طی پیامی درگذشت استیو جابز را تسیلت گفت . بیل گیتس گفت : من و استیو از ۳۰ سال قبل یکدیگر را میشناختیم. در این مدت با هم رقیب و دوست بودیم. جهان به ندرت ممکن است شخصی با قابلیت‌های استیو را ببیند.


وزنیاک: اپل بعد از جابز همان خواهد بود

استیو وزنیاک بنیانگذار اپل و شریک استیو جابز در راه‌اندازی این شرکت نیز در گفت و گویی تلویزیونی گفت که شرکت اپل به مسیری که جابز گشود ادامه خواهد داد.




واکنش چینی ها به مرگ استیو جابز

در چین جایی که محصولات اپل تولید می‌شود واکنش نسبت به مرگ جابز بسیار پر سروصدا بود. تنها در طی چهار ساعت ۳۵ میلیون پیام برای یک Sina Weibo میکروبلاگ چینی که از مرگ وی خبر داده بود ارسال شده است. در یکی از این پیام‌ها آمده است:‌ من جابز را بسیار بیشتر از اپل دوست دارم. کلمات از بیان بزرگی او قاصرند اما زندگی او کامل بود چون او به جایی نگاه می‌کرد که همه ما دوست داشتیم.

کاربر دیگری نوشته است : تنها آنهایی که دیوانه تغییر دادن جهان هستند می‌توانند واقعا جهان را تغییر دهند.

رابطه چین و اپل خصوصا طی ماهای اخیر بسیار پیچیده شده است. تنها در طی این چند ماه ۲۲ فروشگاه تقلبی اپل در چین کشف شده است.

مدیرعامل فاکسکان سازنده محصولات اپل که ۸۰۰ هزار کارگر در چین دارد نیز در پیامی گفته است : جهان یک قهرمان واقعی را از دست داد و من یک دوست واقعی که زندگی اش را وقف شرکت‌اش،‌ مشتریانش و صنعت ما کرده بود. با این حال روح او برای همیشه با ما خواهد بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :